املاى كودكان مبتلا به اختلال بیش فعالى
مدیر موسسه پژوهشگران طب و توسعه بهداشت گفت: نمرات املاى كودكان مبتلا به
اختلال «بیش فعالی – كمتوجهی» با شركت در جلسههاى بازیهاى رایانهاى
ارتقا مییابد.
دكتر «شروین آثاری» روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود:
مطالعات انجام شده در بیمارستان روزبه تهران بر روى ۳۷كودك دبستانى
مبتلا به اختلال بیش فعالى – كمتوجهى نشان میدهد كه شركت در هشت جلسه
یك ساعته بازیهاى رایانهاى میانگین نمره املاى این كودكان در مدرسه را
افزایش میدهد.
وى اظهار داشت: جلسات مداخله در این مطالعه هفتهاى سه بار طراحى شده
بود و كودكان پیش، حین و پس از جلسات بازیهاى رایانهاى از نظر نمرات
املا بررسى میشدند.
وى یادآور شد: اختلال بیش فعالى – كمتوجهى یك اختلال شایع در كودكان بوده كه حدود شش درصد كودكان دبستانى را مبتلا میكند.
مدیر موسسه پژوهشگران طب و توسعه بهداشت گفت: یكى از مشكلات شایع در
این كودكان مسایل مربوط به مدرسه از جمله املا بوده كه البته این مشكل به
كمتوجهى آنان نسبت داده میشود.

آثارى افزود: ارتقاى نمرات املاى این كودكان در این مطالعه ناشى از اثر
بازیهاى رایانهاى در بهبود میزان توجه این كودكان بوده است.
وى اظهار داشت: جذابیت بازیها، بازخورد سریع رایانه به كودك، فقدان
بازخورد منفى و حمایت از تصمیمگیرى كودك از خصوصیات قابل ذكر بازیهاى
رایانهاى است كه میتواند یافتههاى این مطالعه را توجیه كند.
وى یادآور شد: البته والدین و مربیان مدرسه باید توجه داشته باشند كه
بهرهگیرى بیرویه از این بازیهاى رایانهاى عواقب نامطلوب خود را نیز
درپى خواهد داشت.
وى خاطر نشان كرد: این مطالعه در بیمارستان روزبه تهران توسط موسسه
پژوهشگران طب و توسعه بهداشت و با همكارى دانشگاه علوم پزشكى تهران انجام
شده است.
ایرنا : منبع
امتیاز به مطلب :
برچسب ها :
روانشناسی،