تبلیغات
`·.¸¸.·¯`··._.·`(Zehnin)`·.¸¸.·¯`··._.·` - نخوردن صبحانه و ضریب هوشى كودكان
`·.¸¸.·¯`··._.·`(Zehnin)`·.¸¸.·¯`··._.·`
خدا كند روزی رسد كه هیچ بیماری و گرسنه ای روی زمین نباشد و صلح دنیا را فرا گیرد
جستجو در مطالب
پیوندهای روزانه
نظرسنجی
طرفدار كدام تیم لیگ برتر هستید؟











آمار وبلاگ
کل بازدید :

بازدید امروز :

بازدید دیروز :

بازدید این ماه :

بازدید ماه قبل :

تعداد نویسندگان :

تعداد کل پست ها :

آخرین بازدید :

آخرین بروز رسانی :

____________________________ Oneline users :

كاربران اونلاین ____________________________
جداول و نتایج اونلاین لیگهاى برتر دنیا به همراه ایران


جداول و نتایج اونلاین لیگهاى برتر دنیا به همراه ایران ___________________________ free 

counters ____________________________ Google Pagerank, SEO tools ____________________________ ____________________________ ____________________________ ____________________________ ____________________________

نخوردن صبحانه و ضریب هوشى كودكان



عضو هیات علمى دانشگاه علوم پزشكى اصفهان گفت: نخوردن صبحانه ضریب هوشى و قدرت یادگیرى كودكان و دانش آموزان را كاهش داده و به خستگى زودهنگام آنان منجر می‌‌شود.

دكتر «مهدى سالك» فوق تخصص غدد روزیكشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خوردن صبحانه نقش مهم واساسى درافزایش قدرت یادگیری‌، خلاقیت و ابتكار كودكان دارد، بنابراین والدین باید نسبت به صرف صبحانه فرزندان، بیش از دیگر وعده غذائى دقت كنند.

وى اظهار داشت: كودكان هفت تا هشت ساعت بعد از خوردن شام، در ناشتایى بسر می‌‌برند و با صرف صبحانه مغز از قند كافى به عنوان غذا و منبع انرژى استفاده می‌‌كند.

سالك افزود: براى اینكه كودكان و دانش‌آموزان اشتهاى كافى براى خوردن صبحانه داشته باشند، باید شام را در ساعات ابتدایى شب صرف كنند و شب‌ها در ساعت معینى بخوابند تا صبح زود بیدار شوند و وقت كافى براى خوردن صبحانه داشته باشند.

وى بااشاره به این كه برخى از آنان علاقه‌مند به‌خوردن صبحانه نیستند گفت: در این موارد والدین می‌‌توانند با دادن تنقلات سنتى مانند گردو، بادام و نیز یك عدد كیك، صبحانه مقطعى فرزند خود را تامین و براى بردن لقمه نان و پنیر به عنوان صبحانه كامل به مدرسه ترغیب شوند.

وى افزود: اگر مدت زمان نخوردن صبحانه طولانی‌تر باشد، نگهدارى قندخون در سطحى كه مغز قادر به فعالیت طبیعى خود باشد، دشوارتر و یادگیری‌، تمركز حواس و تعادل حركتى آن‌ها مختل می‌‌شود.

وى با بیان اینكه نخوردن صبحانه در صورتى كه تداوم یابد تبدیل به عادت می‌‌شود، گفت: این امر موجب دریافت كم مواد مغذى روزانه مورد نیاز فرد را می‌‌شود كه در وعده‌هاى دیگر جایگزین نخواهد شد.



وى آگاهى دادن كودكان و دانش آموزان از سوى والدین و مسئولان مدارس، از تاثیرات بد نخوردن صبحانه امرى ضرورى دانست و گفت: غذاهایى مثل فرنی‌، شیربرنج، حلیم و عدسى كه اغلب مورد علاقه كودكان هستند، از ارزش غذایى بالایى برخوردارند، كه می‌‌تواند كودكان را به خوردن صبحانه علاقه‌مند كند.

این متخصص غدد نان، پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان، كره و مربا، نان، كره و خرما همراه با یك لیوان شیر را صبحانه‌هایى سالم و مغذى براى رشد و تنظیم فعالیت غدد كودكان سنین مدرسه دانست. ٪٪ دكتر «على رنجبران» كارشناس علوم تغذیه دانشگاه اصفهان نیز گفت: مهمترین وعده غذائى براى كودكان و نوجوانان به دلیل داشتن پروتئین و فیبر صبحانه است.

وى افزود: میل كردن «صبحانه سالم» كاملا ضرورى است به‌طوریكه حذف آن براى سلامت جسمى و روحى بسیار مضر است و در درازمدت باعث بروز بیماری‌‌‌هاى تغذیه، خونى و استخوانى می‌‌شود.

این كارشناس علوم تغذیه گفت: بررسی‌ها نشان داده‌است كه خوردن صبحانه حتى یك «لقمه ساده» نان و پنیر، خرما، گردو و تخم مرغ توانایى ذهنى و روانى را در افراد بخصوص كودكان كه درحال رشد هستند و نیاز به مواد مغذى دارند، افزایش می‌‌دهد.

وى با بیان‌این كه اغلب كودكان در نخوردن صبحانه ‌از والدین خود الگوبردارى می‌كنند، افزود: به‌دلیل این كه زندگى ماشینى فرصت خوردن صبحانه را از مردم گرفته است بهتر است آن‌ها از شب قبل، صبحانه خود و كودك را به شكل لقمه‌ا‌ى آماده كنند و در زمان مناسب ساعات اولیه روز میل نمایند.

وى با تاكید بر این كه می‌‌توان هر وعده غذایى را به جزء صبحانه ‌از سبد تغذیه روزانه حذف كرد، گفت: خانواده‌ها باید عادت غلط نخوردن صبحانه را ترك كنند زیرا در درازمدت به بیماری‌‌هاى سوء تغذیه، پوكى استخوان و كند ذهنى دچار می‌شوند.




ایرنا : منبع









امتیاز به مطلب : با کلیک روی ستاره یک امتیاز به این مطب بده
برچسب ها : روانشناسی،
ارسال شده در: سه شنبه 28 مهر 1388 :: توسط : سید محمد موسوی
درباره وبلاگ
با سلام خدمت شما عزیزان ,این سایت صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد و بیشتر مطالب هم از سایتهاى معتبر جمع آوری شده است .
امیدوارم كه مورد قبول و اطمینان شما شده باشد .
توكلت على الله...

مدیر وبلاگ : سید محمد موسوی

مطالب اخیر

























__________________________
Google

در این وبلاگ
در كل اینترنت
کد جستجوگر گوگل
__________________________

__________________________ __________________________
__________________________
__________________________

نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools
__________________________ __________________________ __________________________

__________________________
Born on: August 30, 2009
__________________________